Italija će koristiti sredstva ETS kredita za ugljenik da podstakne intermodalnost pomorskih puteva Objavljeno 30.09.2024 u 12:29 Slika: Flickr. © Mattia Deambrogio Jedna od glavnih tema u vezi sa transportom tereta u Italiji bila je raspodela sredstava koja dolaze iz sistema za trgovinu emisijama.
Uprkos molbama industrije železničkog teretnog prometa, italijansko ministarstvo saobraćaja je sada saopštilo da će se oni koristiti za jačanje intermodalnosti pomorskih puteva. Fermerci, najveće italijansko udruženje za prevoz tereta, tražilo je da se ovim sredstvima finansiraju mere Norma Merci i Ferrobonus, dva glavna podsticaja za prevoznike železničkog tereta u Italiji. Međutim, zamenik Ministarstva saobraćaja Edoardo Riksi nedavno je saopštio da će novac biti iskorišćen za modalnu smenu na moru, „takođe pokušavajući da povrati sredstva dodeljena za 2022. koja nisu iskorišćena zbog ograničenja nametnutih evropskim pravilima“. Ova tema bila je posebno „vruća“ na Siciliji, gde su drumski prevoznici najavili petodnevnu obustavu rada od danas, 30. septembra.
Sektor tvrdi da ETS porez na ugljenik stavlja ogroman teret na operatere. S druge strane, ovu pilulu bi moglo biti teže progutati za industriju železničkog teretnog prometa. U periodu od nedelju dana, sredstva ETS-a su dodeljena intermodalnosti mora i puteva, a ne za podsticaje za železnicu, a 55 miliona evra je odsečeno iz fonda koji je trebalo da subvencioniše kupovinu voznog parka. Italija ponovo ukida subvencije za obnovu železničkog teretnog voznog parka… ETS karbonski kredit Novac prikupljen kroz ETS karbonski kredit dolazi od kompanija, ne samo u sektoru transporta, koje imaju značajan uticaj na životnu sredinu. Ova sredstva se zatim raspoređuju među državama članicama EU, a zatim se dodeljuju raznim ministarstvima za finansiranje različitih projekata.
Dodeljivanje velikog dela ovih sredstava industriji železničkog tereta, tvrdi Fermerci, pomoglo bi sektoru da unapredi svoj učinak nakon zastoja registrovanog 2023. godine.