Milence – zajedničko ulaganje Daimler Truck, Traton i Volvo – planira da izgradi najmanje 1.700 punionica za teške električne kamione u Evropi. Prvi parkovi za punjenje u Nemačkoj će početi sa radom krajem avgusta i krajem oktobra. otvoren je prvi park za punjenje Milence mreže. Kakva je vaša procena nakon oko osam meseci?
Anja van Niersen: Prva procena nakon prvog meseca rada bila je da je iskorišćenost kapaciteta premašila naša očekivanja, što nas je navelo da proširimo park za punjenje nakon samo šest meseci rada. Planovi za proširenje uključuju izgradnju četiri nove stanice za punjenje i sistem za skladištenje energije baterije u Venlu. Pored toga, otvorili smo još dva parka za punjenje, jedan u blizini Rouena u Francuskoj sa četiri tačke za punjenje i drugi u Antverpenu u Belgiji sa 20 mesta za punjenje.
Kakve su povratne informacije od kupaca?
Desetine uglavnom međunarodnih kupaca koriste naše različite lokacije, a neki od njih ih svakodnevno koriste za utovar više kamiona. Povratne informacije su generalno veoma pozitivne, kako u pogledu pouzdanosti parkova za punjenje, tako i usluge koju pruža Milence. Veoma nam je važno da budemo jak partner za naše klijente. Moraju biti u mogućnosti da se u potpunosti oslone na nas kako bi njihov prelazak na elektrifikaciju bio što lakši i efikasniji. Zato nastavljamo sa razvojem novih funkcija kao što su rezervacija, direktno plaćanje i punjenje megavata. Na ovaj način, ispunjavamo želju kupca za operativnu efikasnost.
Da li su stanice za punjenje u punom kapacitetu?
Naš cilj je da izgradimo i budemo operativni najmanje godinu dana pre projektovane potražnje na tržištu. Stoga, još ne možemo govoriti o punom kapacitetu. Ali vidimo da naši kupci iskorištavaju priliku da se više naplaćuju električno. Održivi drumski saobraćaj je već stvarnost za mnoge od njih. Operativna efikasnost, tj. Bez vremena čekanja, takođe je izuzetno važna u trenutnoj fazi.
Koliko dugo traje prosečan proces punjenja za teške kamione na Milence tačkama punjenja?Vreme punjenja u velikoj meri zavisi od snage odgovarajućeg punjača i mogućnosti kamiona. Može da varira od 45 minuta do šest do osam sati, posebno kada se puni preko noći. Milenceovi parkovi za punjenje opremljeni su najbržom tehnologijom punjenja koja je trenutno dostupna na tržištu. To omogućava punjenje trenutno dostupnih električnih kamiona za manje od sat vremena.
Koliko košta opterećenje?
Milenceova standardna tarifa za punjenje iznosi 0,399 evra po kVh kada se plaća putem aplikacije Milence, bez PDV-a i transakcijskih troškova. Ova tarifa za punjenje važi za sve zemlje u kojima Milence posluje. Za kupce koji koriste karticu od pružaoca usluga e-mobilnosti, odgovarajući provajder određuje tarifu i uslove, koji se mogu razlikovati od Milenceove standardne tarife za punjenje. Već smo potpisali nekoliko sporazuma sa pružaocima usluga e-mobilnosti, a novi se stalno dodaju kako bi se osiguralo da svi kamioni mogu da se naplaćuju na lokaciji Milence.
U kojoj meri partneri u zajedničkom ulaganju Daimler Truck, Traton Group i Volvo Group vrše uticaj?Milence je osnovan kao zajedničko ulaganje od strane tri akcionara sa jasnom posvećenošću elektrifikaciji i održivom drumskom teretnom saobraćaju u Evropi. Ali Milence posluje kao nezavisna kompanija. Svi naši parkovi za punjenje su otvoreni za sve kamione, bez obzira na marku. To takođe znači da Milence blisko sarađuje sa svim proizvođačima kamiona na testiranju novih tehnologija punjenja i elektrifikaciji pogona. Ova vrsta saradnje nije nova. Postoje slične saradnje u industriji putničkih automobila, na primer.
Šta je još na dnevnom redu ove godine, takođe u vezi sa IAA transportom?Napredujemo sa razvojem naše mreže u punoj brzini. Trenutno se gradi više od dvanaest parkova za punjenje na nekoliko evropskih tržišta. Drugi će biti otvoreni do kraja ove godine. Radujemo se učešću u ovogodišnjem IAA transportu i predstavljanju našeg novog rešenja za punjenje megavata, kao i informisanju o širenju naše mreže. Veoma nam je važno da što pre objavimo parkove za punjenje koje razvijamo. Na ovaj način pomažemo našim klijentima da planiraju unapred. Oni takođe uče koje rute su među prvim rutama koje će biti elektrificirane.
Milence je sebi postavio cilj da izgradi najmanje 1,700 mesta za punjenje do 2027. godine. Koliko ih već ima u Evropi?Do 2027. godine želimo da instaliramo i upravljamo najmanje 1.700 punionica u Evropi. To odgovara oko 300 do 400 parkova za punjenje. Očekujemo da ćemo veliki deo toga izgraditi u Nemačkoj, jer je zemlja naše glavno tržište i jedno je od najvažnijih tržišta u Evropi kada je u pitanju drumski teretni saobraćaj. Trenutno razvijamo tri parka za punjenje u Nemačkoj i objavićemo još u narednim nedeljama i mesecima. Prvi park za punjenje u Nemačkoj otvoriće se krajem avgusta 2024. godine, a drugi krajem oktobra 2024. godine.
O kompaniji
- Milence je osnovan u julu 2022. godine kao zajedničko ulaganje između Daimler Truck, Traton Group i Volvo Group, ali posluje kao nezavisna kompanija.
- Izvršni direktor: Anja van Niersen
- Sa sedištem u Amsterdamu
- Prvi park za punjenje u Nemačkoj u Vockerode (Saksonija-Anhalt) otvoriće se krajem avgusta / početkom septembra. Drugi u blizini Hermsdorfer Kreuz (Tiringija) krajem oktobra.
- Parkovi za punjenje su za sve kamione, bez obzira na marku.
- Milence je razvio novi megavatni sistem punjenja (MCS) sa kapacitetom punjenja od 1.100 kilovata zajedno sa kompanijom za energetsku tehnologiju Pover Electronics. MCS smanjuje vreme učitavanja za oko 90 procenata. Baterije bi trebalo da se pune od 10 odsto do 80 odsto za oko 30 minuta.
- https://www.eurotransport.de/artikel/interview