DB Cargo više ne odustaje od svojih operacija kombinovanog transporta, što će navodno sačuvati do 2000 radnih mesta u kompaniji. Odluka je doneta nakon „borbe blata“ između prevoznika tereta i sindikata EVG. DB Cargo je želeo da poboljša konkurentnost napuštanjem kombinovanog transporta, ali izgleda da je EVG ubedio kompaniju da obrne kurs.
U februaru je izvršna direktorka DB Cargo-a Sigrid Nikuta objavila svoje namere da odustane od operacija kombinovanog transporta i prenese ih na kompanije u kojima je DB Cargo akcionar. Ideja je bila da se poboljšaju finansije kompanije koja pravi gubitak. Predstavnici zaposlenih oštro su protestovali zbog plana, koji bi doveo do gubitka do dve hiljade radnih mesta u kompaniji. Korisnici ovog poteza bi bili Mitteldeutsche Eisenbahn, Kombiverkehr, TFG Transfracht i RBH Logistics. Čini se da je EVG preuzeo prednost i uspeo da sačuva 2000 radnih mesta prisiljavajući DB Cargo da zadrži svoje operacije kombinovanog transporta na mestu.
Transportni operater je odbio da objasni zašto je to pošlo za rukom EVG-ovim željama. Prema nemačkom izdanju DVZ, nesporazum između sindikata EVG i DB Cargo prerastao je u „borbu u blatu“ ranije ove godine. Dve strane nisu bile nimalo u dobrim odnosima, ali su, čini se, za sada prevazišle razlike. Konkurentnost i produktivnost Verovatno je DB Cargo popustio jer je EVG signalizirao svoju spremnost da sarađuje na tome da kompaniju učini agilnijom. Pregovori o restrukturiranju kompanije u tu svrhu navodno su još uvek u toku. Sigrid Nikuta je ranije izrazila svoju frustraciju što DB Cargo nije dovoljno fleksibilan da se takmiči sa manjim privatnim operaterima. „Obezbeđivanje radnih mesta treba postići, između ostalog, sprovođenjem opsežnih mera za povećanje konkurentnosti i produktivnosti“, navodi se u zajedničkom saopštenju DB Cargo i EVG. Prvi nije odgovorio na pitanja o prirodi „opsežnih mera“. „Zajednički cilj je kompanija otporna na budućnost koja je dugoročno uspešna na konkurentnom tržištu kolektivnih ugovora – i na taj način ostaje siguran poslodavac.
https://www.railfreight.com/railf