Kao deo naše tekuće serije o novom tahografu za ovu tehnologiju. 21. avgusta 2023. novi pametni tahograf 2 (G2V2) postao je obavezan za sva novoregistrovana komercijalna teška vozila u EU. Novi SMT2 dolazi sa mnoštvom pogodnosti, uključujući dodatne funkcije kao što su automatska registracija graničnih prelaza i mogućnost da izvršioci daljinski prate sate vožnje i odmora.
Vozila opremljena pametnim tahografom 1 sada se dodatno opremaju G2V2 uređajima. Evo šta je Continental imao da kaže o novom tahografu i tekućem procesu naknadne ugradnje.
Kakva je uloga tahografa u savremenoj logistici?
Ne treba potcenjivati ulogu koju tahografi igraju u ovoj veoma osetljivoj oblasti. Tahografi održavaju i povećavaju usklađenost u drumskom transportu i doprinose bezbednosti na putevima. Tahograf je siguran i pouzdan izvor podataka za regulatorne revizije, kao i za obračun platnog spiska, značajno pojednostavljujući administrativno rukovanje najvažnijim sredstvom u logistici drumskog transporta: vozačima.
Tahografi su takođe pouzdan izvor podataka za optimizaciju poslovnih procesa za koje su potrebni jasno prepoznatljivi podaci o vozaču i vozilu. To čini tahografe fasilitatorom automatizacije lanca snabdevanja. Podaci tahografa ispunjavaju najviše bezbednosne standarde zaštite od neovlašćenog pristupa. Digitalna generacija je takođe značajno poboljšala sigurnost planiranja i efikasnost za špeditere tako što je podatke učinila dostupnim mnogo brže.
Kako se operateri prilagođavaju stalnim promenama u tehnologiji i zahtevima tahografa?
Tehnologija i zakonodavstvo su podložni stalnim promenama, prilagođavajući se veoma dinamičnom napretku u sektoru transporta i logistike i sve većem obimu saobraćaja u Evropi. Složeni procesi transportne industrije doveli su do složenih zakona koji su inicirali promene u pravilima tahografa. Tahografi pomažu vozačima i kompanijama da poštuju pravila i propise. Tehnologija tahografa se stalno razvija kako bi zadovoljila promenljivi zakonodavni pejzaž. Međutim, dok se za ljude u transportnoj industriji može osećati da se moraju prilagoditi čestim promenama u rukovanju tahografima, to je, u većini slučajeva, posledica promena u zakonodavstvu, a ne tehnologiji. Dok se tahografi stalno unapređuju tehnološki kako bi bili u toku sa visokim bezbednosnim standardima, korisnici tahografa obično ne primećuju ova stalna poboljšanja. Zaista je došlo do samo jedne radikalne promene u tehnologiji: prelaska sa analogne na digitalnu. Sve ostalo je bilo samo prilagođavanje zakonskim promenama.
Kako napreduje proces rekonstrukcije?
Na tržištu postoji dovoljno DTCO 4.1 pametnih tahografa verzija 2. Mreža radionica je spremna da podrži vozne parkove tako što će komercijalna vozila koja se bave međunarodnim transportom dodatno opremiti pametnim tahografom 2. Ono što do sada nismo videli su flote koje koriste svoje obavezne periodične preglede da zamene svoje stare tahografe za nove, kao što je VDO DTCO 4.1. Toplo preporučujemo da to učinite. U suprotnom, možemo doći u situaciju da su radionice preopterećene. Nedostatak pouzdanih informacija i glasine koje kruže u industriji predstavljaju izazov za kompanije.
Preporučujemo operaterima da koriste svoje redovne preglede tahografa za naknadnu ugradnju vozila koja se koriste u međunarodnom transportu. Mnogi menadžeri se pitaju da li moraju da zamene tahografe svojih vozila. Na našem portalu usluga miVDO stavili smo na raspolaganje alatku „DTCO Retrofit Check“ kako bismo pomogli menadžerima voznih parkova da ispune zahteve EU za naknadno opremanje u okviru Paketa mobilnosti 1 i da odrede koji će im tahograf trebati.
Kako bi trebao izgledati idealni tahograf budućnosti?
Tahograf budućnosti biće povezan i onlajn sistem sa namenskom, visoko bezbednom jedinicom u vozilu, sa usaglašenim interfejsima za kontinuiranu i pouzdanu razmenu podataka između svih učesnika koji se bave drumskim transportom. Nove tehnologije će dodatno unaprediti digitalizaciju i povezanost. Veštačka inteligencija će igrati značajnu ulogu, posebno u proceni podataka i optimizaciji procesa. Tahograf budućnosti će biti deo ovih promena, nudeći fleksibilan, skalabilan, korisnički orijentisan, transparentan i pouzdan sistem.