Odluka Federalnog suda pravde
Sada je Savezni sud pravde presudio u korist tužitelja i odbacio žalbu Daimler AG-a na pravne tačke. BGH je potvrdio da je Apelacioni sud imao pravo da utvrdi da je optuženi namerno prekršio član 101 (1) UFEU (član 81 Ugovora o EZ) i član 1 Zakona protiv ograničenja konkurencije (GWB). Ispravno je konstatovano da su nalazi u odluci Komisije obavezujući i smatrali da je optuženi učestvovao u koordinaciji bruto kotacija cena za srednje i teške kamione od 17.01.1997. do 18.01.2011. godine. Restriktivno ponašanje bilo je u stanju da nanese štetu tužiocu jer je zaključilo ugovore o zakupu i zakupu kamiona koji su bili obuhvaćeni sporazumima u pogledu materijala i vremena.
Kao rezultat sporazuma o kartelu, tužilac je takođe pretrpeo štetu sa verovatnoćom potrebnom za osnovnu presudu. U korist kupaca preduzeća uključenog u ugovor o kartelu, iskustvo tvrdi da su cene dobijene u kontekstu kartela u proseku veće od onih koje bi bile formirane u odsustvu restriktivnog sporazuma. Iz ovoga proizlazi da su naknade koje korisnik lizinga ili najamnik treba platiti financijskom društvu za proizvode pogođene kartelom također prekomjerne kao rezultat kartela ako su ugovori o lizingu ili najmu – kao što je ovdje bio slučaj – usmjereni na potpuno pokrivanje odgovarajuće kupovne cijene, prema presudi.
Zbog prirode i ozbiljnosti kršenja kartela, tržišne pokrivenosti učesnika kartela u Evropskom ekonomskom prostoru od više od 90 odsto i činjenice da je kartel održavan više od 14 godina, princip iskustva je od znatne težine u potrebnoj ukupnoj proceni.
Daimler AG, s druge strane, nije objasnio zašto je koordinacija cijena ostala neefikasna uprkos svom dugom trajanju. Osnivanje i održavanje kartela, uprkos značajnim rizicima, neshvatljivo je bez vrijednog povrata kartela.
U tom kontekstu, komparativna tržišna razmatranja Daimerl AG, prema kojima se kaže da je došlo samo do beznačajnog kartelskog efekta, sama po sebi ne isključuju pretpostavku da je u svakom slučaju nastala neka vrsta štete, presuda se nastavlja.
O visini štete sada će morati da odluči Regionalni sud u postupku u visini postupka.
Lesen Sie mehr unter: https://trans.info/de/lkw-kartell-schadensersatz-373645