BAG je 2020. godine izvršio dve inspekcije na licu mesta u Kompaniji Contargo Rhein-Neckar GmbH i izneo primedbe na 60 pošiljki koje je rumunska kompanija TIM-Trans Impex SRL izvršila između 6. i 27. maja 2019. godine.
Zbog toga je menadžer TIM-Trans Impex-a optužen da je prevozio prazne kontejnere bez preferencijalnog tretmana za kombinovani transport u skladu sa ~ 13 et seq. GüKGrKabotageV – u 57 slučajeva.
Bundesamt je tvrdio da je menadžer prekoračio ograničenje izloženo u članu 8 Uredbe br. 1072/2009 za tri operacije kabotaže u roku od sedam dana.
Međutim, menadžer je na oralnom ročištu tvrdio da transport praznih kontejnera čini sastavni deo šireg ugovora za vagone napunjenih kontejnera, koji podleže preferencijalnom tretmanu kombinovanog transporta po Direktivi 92/106.
Uprkos svom stavu, BAG je izrekla menadžeru znatnu administrativnu kaznu u iznosu od 8 625 EUR, naglašavajući da transport praznih kontejnera pre utovara ili nakon istovara podleže ograničenjima kabotaže koja su izložena u članu 8 Uredbe (EK) br. 1072/2009.
Presuda Evropskog suda pravde: Transport praznih kontejnera može biti izuzet iz pravila kabotaže
U odluci suda, citirajući Direktivu 92/106/EEC, navedeno je da ‘kočija praznih kontejnera putem između kontejnerskog terminala i tačke gde se roba učitava ili istovaruje spada u koncept ‘kombinovanog transporta’.
Direktiva definiše kombinovani transport kao transport robe između država članica u različitim načinima transporta, odlučujući faktor je upotreba drumskog transporta za prvu ili poslednju etapu putovanja.
Sud je naglasio da su vagoni praznih kontejnera, nesamoprazni dok se odvija u direktnoj vezi sa transportom robe, sastavni deo kombinovanog transporta. Ovo tumačenje je u skladu sa ciljem Direktive o smanjenju zagušenja puteva, uticajima na životnu sredinu i unapređivanju bezbednosti na putevima.
Presuda, koja se odnosi na Direktivu 92/106, naglašava liberalizovani sistem koji omogućava hauliersima da izvode početne i/ili poslednje noge drumskog transporta kao sastavni deo kombinovanih transportnih operacija. Takve operacije izuzete su iz strožih pravila kabotaže koja su izložena u Uredbi (EK) br. 1072/2009.
Ta odluka jasno stavlja do znanja transportnoj industriji da vagoni putem praznih kontejnera u kombinovanom transportu podležu privilegijama postavljenim u Direktivi 92/106. Ovom odlukom osiguran je nesmetan i konkurentniji proces kombinovanih transportnih poduhvata i u skladu je sa širim ciljevima zajedničke transportne politike Evropske unije.
Bővebben itt: https://trans.info/hu/ures-kontenerek-kozuti-szallitasa-mentesulhet-a-kabotazsszabalyok-alo-370691