Obaveza posedovanja takvog poklopca i lopate odnosi se samo na vozače koji prevoze određene kategorije opasne robe (čvrste materije i tečnosti sa listicama 3, 4.1, 4.3, 8 ili 9 klase). Međutim, ADR konvencija ne precizira veličinu poklopca, čija je funkcija sprečavanje ulaska opasnih tečnosti u kanalizaciju.
Mnogi vozači nose pokrivače različitih materijala na svojim vozilima u različitim veličinama i do sada nije bilo problema sa njima tokom inspekcije. Do nedavno. Već ove godine u Njemačkoj smo u više navrata naišli na mišljenje inspekcijskih tijela koja pokrivaju manje od 80×80 cm veličine nisu dovoljna, budući da otvori kanalizacije u Njemačkoj mogu biti veći. Zbog toga kanalizacioni pokrivač manji od 80×80 cm nije pogodan za svrhu,” navodi se u saopštenju.
Vrijedi li se svađati?
Česmad Bohemia je dodao da je sporno da li je nedostatak većeg krova zaista osnovano kršenje.
Na ovo pitanje možemo da gledamo sa dve strane. Jedno gledište je da ADR konvencija ne navodi nikakvu veličinu za odvodnu izolaciju, što znači da se može koristiti proizvoljna izolacija koja zadovoljava zahtjeve Konvencije. Međutim, druga tačka gledišta kaže da je svrha poklopca sprečavanje ulaska opasnih materija u kanalizacioni sistem. Međutim, uprkos različitim veličinama kanala, ADR konvencija ne određuje univerzalnu veličinu.
S obzirom na gore navedeno, udruženje predlaže sticanje većih pokrića umjesto da se raspravlja sa njemačkim tijelima.
Dok kazna za neadekvatnu opremu može biti ukupno nekoliko desetina evra, ukoliko opasne materije uđu u kanalizaciju, posledice po kompaniju mogu biti mnogo ozbiljnije, upozorava Česmad Bohemia.
Bővebben itt: https://trans.info/hu/fedo-es-lapat-a-csehek-biraljak-a-nemet-birsagokat-de-erdemes-vitatkozni-360128