Hibridno rešenje kompanije Scania, razvijeno u industrijske i pomorske svrhe, našlo je svoj put do vatrogasnih vozila na aerodromu (ARFF). Zajedno sa proizvođačem šasije Titan Spezialfahrzeugbau GmbH, Albert Ziegler GmbH sada može da ponudi rešenja sa nultom emisijom na aerodromima i oko njih. Kombinovani dizel-električni pogon skraćuje vreme odziva iznad strogih zahteva vazduhoplovne industrije i smanjuje emisiju štetnih gasova.
Hibridno rješenje
Scanijino rešenje omogućava vozilu da obavlja gotovo sve vrste dnevnih operacija sa nultom emisijom električne energije. Ovo ne samo da smanjuje emisije, već i poboljšava život ljudi koji rade u tom području. Sam motor sa unutrašnjim sagorevanjem odobren je za upotrebu HVO dizel goriva, što dodatno smanjuje emisije na minimum.
Scanie hibridno rešenje će takođe poboljšati mnoga svojstva vozila. U vanrednim situacijama važno je doći do mjesta intervencije što je brže i sigurnije moguće. Sa ovim rešenjem, vreme ubrzanja je dostiglo novi nivo za takva vozila. Hibridni kamion u osnovi ima 770 konjskih snaga koje nudi Scani, a 16-litarski V8 motor s unutrašnjim sagorijevanjem u kombinaciji s 380 konjskih snaga elektromotora daje hibridu ukupno do 1.150 konjskih snaga.
Transfer tehnologije
Za globalnog šefa osoblja Tommyja Johnsona, smanjene emisije na aerodromima i poboljšane performanse vozila koje mogu spasiti živote, dostignuće koje je kombinovalo izvrsno iskustvo proizvođača kamiona i autobusa s novim inovacijama razvijenim u brzoj elektrifikaciji: “Iskoristili smo tehnologiju razvijenu za naše kamione i autobuse za razvoj punog asortimana, što je u skladu sa ovom vrstom vozila.”
Rešenje ima prilagođenu tehnologiju koja se već koristi u Scanijevim kamionima i autobusima. Scania je bio vatrogasac na baterije na baterije, električni motor, motor sa unutrašnjim sagorevanjem i sve kontrolne komponente hibridnog pogona.
Novi Z6 hibrid
Novi Z6 Hybrid može se voziti na tri različita načina: isključivo sa električnim motorom, konvencionalnim sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem (dizel) ili tehnologijom hibridnog pogona. U ovom drugom slučaju, elektromotor i motor sa unutrašnjim sagorevanjem rade ruku pod ruku u inteligentnoj mreži.
To znači da se Z6 Hybrid obično napaja isključivo električnom energijom na aerodromima. U zavisnosti od profila kotrljanja, odgovarajući opseg omogućava da se čak više od 80% putovanja obavi na električnoj osnovi.
Video
Tehnički podaci
Vrsta šasije
Titan T39-770 6×6 HYBRIDdrive
Motor i snaga motora
Motor sa unutrašnjim sagorevanjem: Scania DC16 386, V8, 16,4 litara, 566 kW / 770 KS
Električni sistem
Scania Electric-Power-Train 230 kW (kontinuirano), 280 kW (kratkotrajno)
Litijum-jonska baterija od 104 kWh
Parametri pogonskog pogona HYBRIDdrive
Ukupna snaga max. 846 kW / 1.150 KS
www.scania.com