Evropska komisija traži usklađivanje između zemalja, što uključuje i proširenje megakamiona.
44 tone će se implementirati u svim zemljama Evropske unije u okviru izmene aktuelne Evropske direktive o težinama i dimenzijama transportnih vozila u kojima Evropska komisija već radi, a koja uključuje i proširenje megakamiona širom Starog kontinenta, Kao što je Fenadismer upravo napredovao.
Trenutno postoji 13 zemalja Evropske unije koje dozvoljavaju 44 tone tereta u teretnim transportnim vozilima na nacionalnom nivou i deset zemalja u kojima su odobrena evromodularna vozila od 60 tona.
Cilj Evropske komisije je usklađivanje nacionalnih propisa, olakšavanje prekograničnog transporta i doprinos energetskoj efikasnosti i smanjenju emisija.
Evropska komisija je uverena da trenutna pravila Evropske unije ometaju puni potencijal korišćenja dužih kombinacija standardnih vozila (takozvanog “evropskog modularnog sistema”) za zelenilo sektora. Ova fragmentacija utiče i na druga područja tržišta, kao što su intermodalni transport (transport koji koristi više od jednog načina transporta za isto opterećenje) i nosioci vozila (čije specifične karakteristike se ne uzimaju u obzir) koji generišu dodatne gubitke efikasnosti.
Stoga, Evropska komisija smatra potrebnim da ažurira važeće evropske propise kako bi se uskladila važeća uredba, za koju će se u nacrt Direktive uključiti što pre obraditi efikasnije mere za postizanje ovih ciljeva kako bi se automatski odobrio prekogranični prevoz težih ili dužih vozila između svih susednih država članica koje to dozvoljavaju, kao i usklađivanje i usklađivanje maksimalnih težina i dimenzija sa najčešćim dozvoljenim granicama, odnosno povećanjem na 44 tone, kao što je već dozvoljeno u 13 država članica, omogućavajući prevoznicima vozila opterećenu dužinu od 20,75 metara, kao i evropske modularne sisteme dužine do 25,25 metara i 60 tona.
Na španskom nivou, Ministarstvo saobraćaja uključilo je u sporazume potpisane sa transportnim udruženjima u decembru 2021. godine progresivno uvođenje 44 tone u špansku transportnu flotu, kao i pojednostavljenje zahteva za odobrenje i promet megakamiona i duoprilica i povećanje visine u nekim transportnim specijalnostima, za koje se održavaju tehnički sastanci sa udruženjima koja čine Nacionalni odbor za drumski saobraćaj u cilju njegovog odobrenja u narednim mesecima.
https://www.rutadeltransporte.com/