Pored specijalne serije, Actros L je na vrhu Mercedesove ponude tereta, nudeći najviši nivo komfora za vozača, što je u skladu sa reputacijom Štutgartske Trokrake zvijezce.
Video Actros L
Niže montirano sjedalo
U Actrosu je u prošloj generaciji sjedio prilično visoko, pa je sjedalo promijenjeno tako da je bilo četiri centimetra niže, dajući vozaču više opcija za postavljanje i prilagođavanje po njegovom ukusu. Udobnost vozača je pojačana sa mnogo detalja, od novih pokrivača sedišta i unutrašnjih obloga vrata, do udobnog dušeka, koji se dodaje superđonu od 4,5 centimetara za još veću udobnost. Poslednja paluba kabine je promenjena i dodaje se niz malih praktičnih rešenja, koja su se u drugim verzijama našla na listi dodatne opreme.
U vreme nestašice vozača, kamioni sa bogatijom opremom prilagođenom vozaču takođe treba da pomognu transporterima da pronađu i održe kvalitetno osoblje. U slučaju Test Actros L, koji je obavio SoloStar, u kabini je još veća udobnost – umjesto klasičnog suvozačevog sjedala, ugrađena je udobna fotelja, što dokazuje uglavnom tokom perioda odmora, jer vozač ima dosta prostora za noge. GigaSpace – najveća kabina u ponudi nudi do 2,13 metara visine stajanja na ravnom podu i prostrane ladice za skladištenje iznad vjetrobranskog stakla.
Primjetno responzivnije
Nakon kratkog putovanja u The Spring u Njemačkoj, Actrosa je prvi put u Sloveniji uspio testirati aktros s novim motorom. Poboljšani odziv automatskog PowerShift Advanced menjača uočljiv je odmah nakon lansiranja, što se dodatno potvrđuje prilikom vožnje kroz rondoje. U prethodnim verzijama bilo je moguće da se mjenjač na trenutak izgubi pri izboru odgovarajuće opreme, ali sada ga više nema – vozač stoga može mnogo tečnije, udobnije i sigurno prevoziti kružne tokove.
Takođe možemo potvrditi da je Actrosa L zvučna izolacija bolja nego što smo navikli u drugim modelima. U kabini je primetno manje buke, uglavnom sa strane motora, jer je bolje izolovana ispod kabine. Možemo potvrditi da je aktivni ADA2 asistent za vožnju postao još precizniji, te uredno prati i drži kamion unutar trake.
Nažalost, ovaj put nismo uspjeli proći klasični test potrošnje, jer je kamion bio priključen na aerodinamičku poluprikolicu Schmitz ExoFlex, koja je trebala osigurati do 5% uštede potrošnje goriva, a nije utovarena na ukupnu masu od četrdeset tona, u kojoj inače vršimo svoje testove – tako da brojka od dvadesetak pet nije relevantna i usporediva s ostalima.
Sa setom inovacija, Actros je tako dobro pripremljen za naredne dve godine pre nego što će, kako se i očekivalo, na tržište izaći nova kabina, sa kojom Nemci već sprovode probne vožnje, a njene prezentacije će verovatno biti primljene za godinu dana.
Šta je novo u oblasti bezbednosti
Razvoj sigurnosnih sistema nikada ne završava u Mercedesu, pa ne čudi što kamioni i autobusi već dugi niz godina prednjače u ovoj oblasti. Ovaj put su poboljšali dva svoja sistema, od kojih su oba dostupna uz dodatnu naknadu. Bočni pomoćnik sada takođe može automatski da koči ako je brzina vožnje manja od 20 km/h, a vozač ne reaguje na upozorenja da je biciklista, vozilo ili druga fiksna opstrukcija na njegovom desnom boku.
Druga generacija je dobila i aktivnog asistenta vozača (Active Drive Assist – ADA2), što omogućava djelomičnu autonomnu vožnju, pod uvjetom da su ispunjeni uvjeti. Sada nudi zaustavljanje u slučaju nužde ako je vozač neaktivan i ne reaguje na upozorenja da preuzme upravljač. Sistem aktivira sigurnosne bliceve, zaustavlja kamion pored puta, aktivira elektronsku parking kočnicu i otključava vrata kako bi bolničarima omogućio pristup vozaču ako je imao zdravstvenih problema.