Novo istraživanje pokazuje da je nastavljen trend litvanskih prevoznika koji registruju više vozila u inostranstvu. Prema istraživanju koje je sprovela TTLA, litvanski prevoznici registrovali su oko 8.300 vozila u drugim zemljama EU. Istraživanje takođe pokazuje veliko povećanje troškova za litvanske prevoznike kao rezultat paketa mobilnosti.
Studija i njeni rezultati opisani su u izvještaju Artura Lysionoka za Trans.info-ov servis na litvanskom jeziku.
Istraživanje je sprovedeno u martu 2023. godine i pokazalo je da se 9 od 10 litvanskih transportnih kompanija suočilo sa povećanim troškovima zbog pravila paketa mobilnosti, što između ostalog znači da vozači i vozila sa određenim periodima treba da se vrate u svoju matičnu bazu.
Pored toga, više od trećine anketiranih prevoznika reklo je da su njihovi poslovni troškovi porasli i do 15% kao rezultat paketa mobilnosti. Više od polovine je reklo da je povećanje bilo veće od toga.
U cilju smanjenja ovih troškova, kompanije za drumski saobraćaj iz Litvanije aktivno su osnovale filijale u drugim zemljama EU. Istraga TTLA pokazala je da su litvanski prevoznici registrovali oko 8.300 teških teretnih vozila u drugim zemljama EU.
Prema TTLA-u, pravila paketa mobilnosti takođe znače da je litvanskim prevoznicima potrebno više vozila u svojim voznim parkovima. Kao rezultat toga, 80% drumskih prevoznika ulaže u dodatne kamione.
TTLA tvrdi i da je paket mobilnosti negativno uticao i na nestašicu vozača: “Sve kompanije koje su učestvovale u istraživanju pokazale su da su se zbog ispunjavanja obaveza paketa mobilnosti suočile sa daljim nestašicama vozača. Prema podacima IRU-a, broj slobodnih radnih mjesta za vozače u EU na kraju 2022. godine dostigao je 500.000.
Linava, još jedno veliko litvansko udruženje za drumski saobraćaj, dodaje da je više od 800 transportnih i logističkih kompanija iz Litvanije osnovalo jedinice u inostranstvu 2022. godine, piše Trans. info.