Srbija će po svemu sudeći obezbjediti kredit od 500 miliona evra od Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), kako bi se unaprijedila željeznička pruga koja povezuje Beograd sa Nišom. Kada se ova nadogradnja obavi, teretni i putnički vozovi moći će da voze brzinom od 200 km/h od Niša do Novog Sada, sjeverno od Beograda.
Kredit je već prošao ‘pregled koncepta’ i trenutno je pod ‘pregledom strukture’, jer EBRD opisuje status projekta. Kad sva svjetla pokažu zeleno, projekat može ići naprijed. Rok za odobrenje je 30. novembra.
Koridor X
Željeznička sekcija je duga samo 228 km, ali formira relevantnu poveznicu za evropski željeznički transport tereta, izuzetno veliki. To je zato što leži u srcu Koridora X, koji ide od Salzburga u Austriji do Soluna u Grčkoj, a preko druge podružnice od Budimpešte u Mađarskoj do Istanbula u Turskoj. Ove dvije grane čine oblik X, a linije se ukrštaju u sredini Srbije – na liniji Beograd-Niš.
Cilj radova na modernizaciji je omogućiti povećanje brzine do 200 km/h. Takvom brzinom putovanje bi bilo pokriveno za 1 sat i 15 minuta, dok je trenutno vreme putovanja između Beograda i Niša 5,5 sati. Radove će izvoditi SRI, akcionaro društvo osnovano kao jedine nacionalne kompanije za upravljanje infrastrukturom železničke infrastrukture Srbije.
Evropski interes
Iako postoje i drugi dijelovi Koridora X koje finansira Kina, a u prošlosti također i Rusija, EU zauzima jasan stav uz finansiranje centralnog dijela mreže. Kako je to prije nekoliko mjeseci rekao jedan zvaničnik Evropske komisije, u ključnom je interesu EU da efikasnije sprovodi svoju politiku proširenja, i u tome je izgradnja kritične infrastrukture centralna za zapadni Balkan.
(izvor:https://www.railfreight.com/)