Njemačke grupe komercijalnih vozila Daimler Truck i Traton pružaju prvi uvid u svoje poslovne brojke za 2024. godinu.
Evropa, a posebno Njemačka, je usred velike ekonomske krize. Ovaj uvid nije nov i jasno je dokazan recesijom u ovoj zemlji. Međutim, tamo gdje je manje proizvodnje i potrošnje, manje robe se prevozi. Industrija komercijalnih vozila također ne može izbjeći krizu, kao što podaci o prodaji koje sada objavljuju njemački divovi komercijalnih vozila Daimler Truck i Traton nažalost jasno pokazuju.
Loše brojke iz MAN-a i Mercedes-Benza
Uzmimo za primjer Daimler Truck: Ovdje je prodaja Grupe širom svijeta u svim markama pala sa 526.053 jedinica u 2023. na 460.409 vozila. To odgovara minusu od 12 posto. Traton Group, s druge strane, čini se da je za sada u odličnom zdravlju, sa svjetskom prodajom koja je pala za samo jedan posto sa 338.200 na 334.200 jedinica. Ali ako eksplicitno pogledate evropske marke Scania i MAN, slika izgleda drugačije: MAN će izgubiti ogromnih 18 posto sa 95.700 vozila na 116.000 u 2023. godini. Čak ni Scania run ne može nadoknaditi ovo, gdje, suprotno tržišnom trendu sa 102.100 prodanih jedinica, postoji porast od 6 posto u knjigama. Mercedes-Benz Trucks je pao na 126.477 jedinica u 2024. godini. Minus od 20 posto u odnosu na 2023.!
Stabilna prodaja u Sjevernoj Americi
Poslovanje u Sjevernoj Americi, gdje Daimler Truck posluje uglavnom sa Freightlinerom i Western Starom i Traton sa Internationalom, ostalo je uglavnom stabilno. Daimler Truck je blago pao sa 190.428 jedinica (minus 2 posto), Traton sa 90.600 vozila (plus 2 posto). Osim toga, Traton se može radovati snažnom južnoameričkom poslovanju s VW Truck & Bus (45.800 jedinica, porast od 23 posto), dok se Daimler Truck mora nositi s padom prodaje od 22 posto na 125.234 jedinica u Aziji.
E-kamioni jedva da imaju nikakav utjecaj
Delikatna tvornica e-mobilnosti, s druge strane, već je donekle proklijala za Daimler Truck 2024. godine, iako na vrlo niskom nivou. 4.035 isporučenih električnih vozila na baterije predstavlja povećanje od 17 posto. Ipak, čak ni svaki stoti kamion s električnim pogonom nije sišao s proizvodne trake. U Tratonu, gdje je proizvodnja e-kamiona u MAN-u i Scaniji tek počela, prodaja je pala za čak 18 posto sa 2.110 na 1.740 vozila.