Trgovinski koridori Kina-Evropa trenutno se suočavaju sa nekim značajnim problemima u vezi sa tarifom za kontejnere, kao i zagušenjima duž železnice. Što se tiče železničkog teretnog saobraćaja, zagušenje se tiče graničnih prelaza Alašanku i Horgos između Kine i Kazahstana. Štaviše, neka pitanja počinju da se pojavljuju na graničnom prelazu u Poljskoj.
Zagušenja u železnici imaju ozbiljan uticaj na vreme putovanja teretnih vozova koji saobraćaju iz Kine u Evropu. „Uticaj je između sedam i deset dana kašnjenja, sa vrhuncem od 15 dana pre tri nedelje“, rekao je izvor za RailFreight.com. Kašnjenja takođe utiču na procenjena vremena polazaka iz Kine, sa kašnjenjem od dva do četiri dana.
Cene okeanskog prevoza takođe rastu Osim zagušenja duž železnice, cene okeanskih kontejnera u Kini su u porastu tokom prošlog meseca, sa povećanjem do 88 procenata između aprila i maja 2024. Na primer, Container kChange je prijavio izuzetno visoke cene za kontejnere od 40 stopa. Neki tvrde da je ovaj trend prilično sličan onome što se dogodilo tokom pandemije COVID-19. „Posao je ponovo počeo u aprilu, ali kapacitet plovila je i dalje veoma mali. Tako su se neke zapremine u pravcu zapada prešle sa mora na železnicu. Situacija je drastično drugačija za količine na istoku, jer su cene okeanskih kontejnera na -250 američkih dolara, što ga čini izuzetno jeftinijim od usluga železničkog tereta.
Prema industrijskim izvorima, niže stope za usluge ka istoku uzrokovane su nedostatkom kontejnera u Kini. Drugim rečima, kineski prevoznici plaćaju špediterima da prevezu svoje kontejnere nazad u Kinu kako bi se mogli ponovo koristiti za usluge na zapadu.
Kako su različiti izvori iz industrije potvrdili za RailFreight.com, ovaj skok cene povezan je sa nedostatkom kontejnera u Kini. „Fabrike imaju porudžbine do 4 meseca“, naveo je jedan od izvora, dodajući da stope vrtoglavo rastu i za Kinu-Evropu i za Kinu-SAD/Meksiko/Brazil.
Pored toga, očekuje se da će tarife i porezi na uvoz kineskih automobilskih i električnih vozila (EV) u zapadnim zemljama smanjiti potražnju za plovilima. Iz tog razloga, neki kineski proizvođači razmatraju izmeštanje svojih proizvodnih lokacija blizu Zapada kako bi zaobišli ove tarife. „Proizvođači žure da isporuče EV kako bi izbegli predstojeće tarife i neizvesnosti“, rekao je Container kChange.
https://www.railfreight.com/railfreight/2024/0