Singapurski logistički gigant PSA International je na putu da preuzme 22 odsto manjinskog udela u terminalu Duisburg Gatevai (DGT), koji je trenutno u izgradnji. Inicijativa PSA dovešće kompaniju da na neki način zameni COSCO, koji se prošle godine odrekao svojih udela u DGT-u. Kako je PSA pomenuo, „transakcija podleže odobrenju nemačkih organa za zaštitu konkurencije i nadzora“.
Jednom kada se to dogodi, kompanija će se pridružiti Hupac, duisport i holandskoj grupi za unutrašnji transport HTS. COSCO je posedovao 30 odsto akcija terminala, koje su prodate duisportu u junu 2022. godine, iako je posao držan u tajnosti do oktobra. Terminal Duisburg Gatevai Projekat za DGT, koji će biti najveći unutrašnji terminal u Evropi, pokrenut je 2019. godine za ukupnu investiciju od 100 miliona evra. Novac je prvobitno trebalo da finansiraju Duisport i COSCO, sa po 30 odsto, i holandska grupacija za unutrašnji transport HTS i Hupac, sa po 20 odsto. Ostaje da se vidi da li će i kako će ulazak PSA u DGT promeniti šemu finansiranja.
Terminal će biti izgrađen na Ostrvu uglja u nemačkoj luci na površini od 220.000 kvadratnih metara. Biće šest kranova, dvanaest železničkih teretnih platformi od po 730 metara, pet utovarnih zona, tri ležaja za barže i površina od 60.000 kvadratnih metara za skladištenje kontejnera. Očekuje se da će prva faza izgradnje biti završena u prvom kvartalu 2024. godine
. RailFreight Connects Luke u Evropi povećavaju svoja ulaganja u železničke projekte širom kontinenta, ali još uvek treba odgovoriti na mnoga pitanja. Kako se ova sinergija može efikasno primeniti? Šta portovi treba da urade? Šta železnička industrija treba da uradi? Šta institucije mogu da urade? Na ova pitanja biće odgovoreno tokom RailFreight Connects 2023 u Bremenu 6-7 septembra 2023! Hoćete li se pridružiti ključnoj diskusiji? Možete se registrovati ovde.
https://www.railfreight.com/