Tokom poslednje ROADPOL kontrole usmerene na komercijalna vozila, na evropskim putevima iz saobraćaja je zbog ozbiljnih prekršaja isključeno skoro 2.400 kamiona. Kampanja je trajala od 13. do 19. februara, a biće ponovljena još dva puta do kraja godine. Vozači mogu da odahnu do maja, kada će, kako je saopštila Evropska mreža saobraćajne policije, od 8. do 14. marta kamioni i autobusi ponovo biti „na tapetu“.
ROADPOL je tek nedavno objavio konačan skor akcije u kojoj su učestvovale 24 zemlje u kojima je provereno ukupno 121.933 kamiona i 91.590 autobusa. Kako je saopšteno, utvrđeno je čak 51.468 prekršaja, od kojih 46.498 kod kamiona i 4.970 kod autobusa.
U 2.341 slučaja dalje putovanje kamiona je smatrano previše opasnim i vozila su zadržana sve dok se ne dovedu u ispravno stanje.
Stopa prekršaja je bila 22,11% za teretni transport i 3,49% za autobuse. To znači da je prekršaj utvrđen kod skoro svakog četvrtog kamiona koji je kontrolisan.
– Ovo pokazuje da teretni saobraćaj predstavlja veliki rizik za bezbednost na putevima i da je praćenje i dalje neophodno – rekao je Henk P. Jansen, sekretar Operativne radne grupe ROADPOL-a iz policije Holandije.
Najčešći prekršaji kod teretnih vozila su bili prekoračenje vremena vožnje, nepravilna upotreba ili manipulacija tahografom, prekoračenje brzine, kao i tehnički prekršaji (uključujući prekomernu težinu i neobezbeđen teret). Pravila radnog vremena prekršila su 10.424 vozača, od kojih 10.105 vozača i 319 vozača autobusa, dok je u 3.607 vozila otkrivena nepravilna upotreba tahografa. U 468 slučajeva otkrivene su i manipulacije digitalnim tahografima.
Zatečeno je i 210 vozača pod dejstvom alkohola, kao i 80 vozača pod dejstvom droge.
U 3.297 slučajeva (3.110 kamiona, 187 autobusa) utvrđeni su ozbiljni tehnički nedostaci. Utvrđeno je da su 923 kamiona (< 12 tona), 655 kamiona (> 12 tona) i 37 autobusa bili pretovareni. Utvrđeno je i da obezbeđenje tereta nije bilo dovoljno kod 1.541 kamiona.
– Rezultati kontrole pokazuju da su inspekcije u oblasti saobraćaja teških tereta i prevoza putnika i dalje važne za unapređenje bezbednosti saobraćaja. Pored kažnjavanja za prekršaje, vozači se kroz razgovor obaveštavaju o opasnostima kao što su nedovoljno pričvršćivanje tereta, nekorišćenje sigurnosnog pojasa ili zamor zbog prekoračenja vremena vožnje – dodao je Jansen.
https://www.roadpol.eu/